A A A

Novaoptic
Novaoptic
Menu top
Menu bottom

Noutati si evenimente



Ziua Mondiala a Diabetului, 14 noiembrie 2015

Federația Internațională de Diabet şi Organizaţia Mondială a Sănătăţii marchează Ziua Mondială a Diabetului pentru a uni susţinători şi organizaţii din lumea întreagă împotriva diabetului prin aducerea în atenţie a persoanelor care sunt afectate de diabet și creșterea gradului de conștientizare publică a acestei epidemii ucigătoare. Cercul albastru este însemnul mondial de solidaritate a comunităţilor de diabet în lupta cu epidemia de diabet.

Tema anilor 2015-2016 este "DIABETUL: A TRĂI SĂNĂTOS".

Campania din 2015 se concentrează pe mesajul „ALIMENTAŢIA SĂNĂTOASĂ ÎNCEPE CU MICUL DEJUN” şi pune accentul pe 3 întrebări majore:
  • Ce tip de mic dejun va ajuta prevenirea debutului de diabet tip 2
  • Ce tip de mic dejun va ajuta managementul diabetului într-un mod cât mai eficient
  • Cum să asigurăm accesul la un mic dejun sănătos
MESAJE CHEIE

1. Acţionează astăzi pentru a-ţi schimba viaţa!
O alimentaţie sănătoasă este parte importantă în managementul tuturor tipurilor de diabet Diabetul zaharat generează o povară uriaşă, luând în considerare atât factorul uman, cât şi cel economic. Diabetul zaharat afectează circa 400 milioane de oameni, cu aproximativ 5 milioane decese în fiecare an şi un consum de 550 bilioane $ în cheltuieli.Majoritatea costurilor asociate diabetului sunt cele pentru tratarea complicațiilor care pot afecta inima, ochii, rinichii, picioarele; aceste complicaţii pot fi prevenite prin diagnostic precoce şi un management corespunzător al diabetului.
  • S-a estimat un număr de 600 milioane cazuri până în anul 2035. Un diagnostic târziu al diabetului presupune că mulţi pacienţi cu diabet de tip zaharat au suferit deja o complicaţie până să fie diagnosticaţi.
  • Aproximativ 70% din cazurile de diabet tip 2 pot fi prevenite sau întârziate prin adoptarea unui stil de viaţă sănătos.
  • O dietă sănătoasă, bogată în verdeţuri, fructe proaspete, fibre, carne slabă, peşte, nuci, poate reduce riscul de debut a diabetului de tip 2 şi diminua complicaţiile la diabetul deja diagnosticat.
  • Mulţi dintre noi vom dezvolta diabet de tip 1. Deşi el nu poate fi prevenit, un stil de viaţă sănătos este un factor major care ajută în managementul eficient al acestei afecţiuni.
  • Educarea copiilor de la vârste fragede în a deprinde obiceiuri sănătoase de alimentaţie este cheia de a stopa epidemia diabetului.

2. Asigurarea accesului către un mic dejun sănătos și puțin costisitor este esențial pentru reducerea poverii globale induse de diabet.

Diabetul reprezintă o povară uriașă, în continuă creștere. În timp ce în anul 2014 se estima un număr de 387 milioane oameni cu diabet, se estimează că până în anul 2035 acest număr va ajunge la 600 milioane oameni diagosticați.

La nivel global, costurile pentru tratarea și managementul complicațiilor diabetului au fost de 612 bilioane $ în anul 2014.

Până la 11% din cheltuielile din sănătate, la nivel global, pot fi salvate dacă s-ar lua din timp măsuri de prevenire a diabetului de tip 2.

O dietă sănătoasă, este în medie, cu 1,50$/zi mai scumpă decât una mai puțin sănătoasă, generând costuri crescute cu alimentația pentru o persoană, cu 550$ mai mult în decursul unui an.

Accesul facil la alimentele sărace în elemente nutritive reprezintă un factor mare de risc în diabetul de tip 2. Alimentele care reduc riscul dezvoltării diabetul de tip 2 ar trebui făcute mai accesibile ca preț și disponibilitate pe piață. Ex: legumele, fructele proaspete, cereale integrale, grăsimi nesaturate.

O dietă sănătoasă, bogată în verdeţuri, fructe proaspete, fibre, carne slabă, peşte, nuci, poate reduce riscul de debut a diabetului de tip 2 şi diminua complicaţiile la diabetul deja diagnosticat.

Numărul pacienţilor diagnosticaţi cu diabet vor creşte în ţările cu nivel de trai scăzut şi mediu. Se estimeză că până în 2035, numărul bolnavilor de diabet din Africa se va dubla.

DIABETUL : O DIETĂ SĂNĂTOASĂ ÎNCEPE CU MICUL DEJUN
Fiecare dintre noi putem reduce riscul de diabet tip 2 prin:
  • Alegerea apei, a cafelei neîndulcite sau a ceaiului în schimbul băuturilor dulci de fructe, carbogazoase etc.
  • Servirea a cel puţin 3 porţii de legume zilnic care să conţină şi legume cu frunze verzi precum spanacul.
  • Servirea unui fruct proaspăt până la maxim 3, zilnic.
  • O gustare trebuie să fie o felie de fruct proaspăt, iaurt neîndulcit sau nuci.
  • Limitarea cantităţii de alcool pe zi.
  • Selecţia şi prepararea cărnii cât mai nature, în locul celei grase, procesate etc.
  • Înlocuirea gemului sau cremei de ciolată cu unt de arahide.
  • Înlocuirea pâinii albe cu cea neagră, a orezului alb cu cel brun, a pastelor integrale etc.
  • Folosirea grăsimilor nesaturate (ulei de măsline, de porumb, de floarea soarelui) în loc de unt, ulei de cocos, grăsimi de origine animală etc.
  • Aceste recomandări ajută de asemenea menţinerea unui echilibru de către persoanele deja diagnosticate cu diabet.
DE CE MICUL DEJUN ESTE ATÂT DE IMPORTANT?
Un mic dejun sănătos reglează apetitul și nivelul glucozei din sânge, atât la adulți, cât și la copii. Un mic dejun pierdut este asociat cu creșterea în greutate. Un mic dejun sănătos scade riscul de dezvoltare a diabetului tip 2.

www.worlddiabetesday.org



Recomandă:


Participaţi la discuţii

Câte stele credeţi că merită articolul:

  • Rating: 2.3/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Rating: 2.3/5 (Voturi:14)

NUME:
 
E-MAIL(nu se face public):

ADĂUGAŢI UN COMENTARIU:


Codul din imagine:   This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)





Novaoptic